عملیات فرودگاه بلند پرواز (خاور) باید هرگونه تغییرات در دستور العمل های عملیاتی فرودگاه را به سازمان هواپیمایی کشوری C.A,O ارائه داده و پس از تصویب شدن در فرم زیر درج نماید.
الف – واحد ایمنی زمینی فرودگاه به تنهائی یا همراه با پرسنل برج مراقبت به صورت روزانه قبل از شروع پروازها موارد ذیل را چک کرده و گزارش مکتوب آن را به مدیر ایمنی یا عملیات فرودگاه ارسال مینماید .
1-وضعیت باند و تاکسی ویها و اپرون با وجود FOD در سطوح پروازی را به برج مراقبت از طریق رادیو و تلفنی به مدیر ایمنی و عملیات فرودگاه اطلاع میدهد .
2-کنترل آژیر خطر با به صدا در آوردن آن برای 1 بار هر بار 2 ثانیه با فاصله 1 ثانیه
1- کنترل خودروی آتش نشانی از نظر آمادگی کپسول های اطفاء حریق و وسایل نجات و پارک خودرو در محل پیش بینی شده.
تبصره : موارد فوق بعد از بروز طوفان ، حوادث اضطراری و یا هر گونه اتفاق دیگری به صلاحدید واحد عملیات فرودگاه یا مدیر ایمنی مجددا انجام می گردد.
ب- محل استقرار هواپیما ها برروی اپرون به شکل استند شماره گذاری گردیده است . هماهنگی پارک توسط برج مراقبت انجام می گیرد.
ج- فرکانس برج مراقبت برای برقراری تماس در شرایط عادی 121.551 است . همچنین فرکانس برج مراقبت برای برقراری تماس در شرایط اضطراری ) 121.511(
چ- در تمام فصول سال، مسئول عملیات فرودگاه شرایط جوی جهت پرواز را پس از تاییدیه اعلام میدارد.
نکته : کلیه خلبانها موظف هستند تمامی اطلاعات هوانوردی که توسط واحد AFIU بروی فرکانس )123.550( دریافت می کنند توجه کامل نموده و در صورت لازم بازخوانی و اجرا نمایند.
7 – اخذ اجازه از برج مراقبت برای شروع و تعیین مسیر تاکسی
7- ادامه مسیر مطابق جهت TAXI LANE تا نقطه ایستایی) HOLDING POINT( باند قابل استفاده با استفاده از یکی از تاکسی ویهاAیاB
نکته 7 : خلبان ها مجاز به انجام چک های قبل از پرواز بر روی اپرون نمی باشند این چکها در نقطه ایستایی )holding point( یا بعد از آن قابل اجرا می باشد.
نکته 7 : حداکثر سرعت تاکسی در اپرون و تاکسویها معادل سرعت 5 نات میباشد. 3- برای ادامه مسیر از )holding point( و ورود به باند ، هواپیما ملزم به اخذ اجازه از برج مراقبت می باشد.
لطفا جهت مشاهده کامل دستورالعمل ها فایل مربوطه را از لینک زیر دانلود نمایید.
چت در واتساپ